کد خبر : 208841
تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 18:33

شرکت‌های کره‌جنوبی معافیت نامحدودی برای عرضه تجهیزات تراشه آمریکا به چین دریافت می‌کنند

شرکت‌های کره‌جنوبی معافیت نامحدودی برای عرضه تجهیزات تراشه آمریکا به چین دریافت می‌کنند

به گزارش مفهوم نیوز و به نقل از رویترز سئول، 9 اکتبر (رویترز) – دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی و این شرکت ها اعلام کردند که سامسونگ الکترونیکس (005930.KS) و SK Hynix (000660.KS) مجاز خواهند بود تجهیزات تراشه های ایالات متحده را به طور نامحدود بدون مجوز جداگانه ایالات متحده به کارخانه های چینی خود

به گزارش مفهوم نیوز و به نقل از رویترز سئول، 9 اکتبر (رویترز) – دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی و این شرکت ها اعلام کردند که سامسونگ الکترونیکس (005930.KS) و SK Hynix (000660.KS) مجاز خواهند بود تجهیزات تراشه های ایالات متحده را به طور نامحدود بدون مجوز جداگانه ایالات متحده به کارخانه های چینی خود عرضه کنند. دوشنبه.

انتظار می رفت که ایالات متحده معافیت اعطا شده به سازندگان تراشه کره جنوبی را در مورد الزام مجوز برای وارد کردن تجهیزات تراشه ایالات متحده به چین تمدید کند.

چوی سانگ موک، دبیر ارشد امور اقتصادی ریاست جمهوری، گفت: “ابهامات در مورد عملیات و سرمایه گذاری شرکت های نیمه هادی کره جنوبی در چین تا حد زیادی کاهش یافته است؛ آنها می توانند با آرامش به دنبال استراتژی های بلندمدت مدیریت جهانی باشند.”

چوی گفت که ایالات متحده قبلاً این تصمیم را به سامسونگ و SK Hynix اطلاع داده است و نشان می دهد که این تصمیم در حال اجرا است.

دفتر ریاست جمهوری گفت که وزارت بازرگانی ایالات متحده در حال به روز رسانی لیست “کاربر نهایی تایید شده” خود است که مشخص می کند کدام نهادها می توانند صادرات کدام فناوری را دریافت کنند تا به سامسونگ و SK Hynix اجازه دهد تا به تامین برخی از ابزارهای ساخت تراشه ایالات متحده برای کارخانه های خود در چین ادامه دهند.

پس از قرار گرفتن در لیست، نیازی به اخذ مجوز برای موارد صادرات جداگانه نیست.

سامسونگ و SK Hynix، بزرگترین و دومین سازنده تراشه های حافظه در جهان، میلیاردها دلار در تاسیسات تولید تراشه خود در چین سرمایه گذاری کرده بودند و از این اقدام استقبال کردند.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد: «از طریق هماهنگی نزدیک با دولت های مربوطه، ابهامات مربوط به عملکرد خطوط تولید نیمه هادی ما در چین به طور قابل توجهی برطرف شده است».

SK Hynix گفت: “ما از تصمیم دولت ایالات متحده برای تمدید معافیت با توجه به مقررات کنترل صادرات استقبال می کنیم. ما معتقدیم که این تصمیم به تثبیت زنجیره تامین نیمه هادی جهانی کمک خواهد کرد.”

Samsung Electronics حدود 40 درصد از تراشه های فلش NAND خود را در کارخانه خود در Xian، چین تولید می کند، در حالی که SK Hynix حدود 40 درصد از تراشه های DRAM خود را در Wuxi و 20 درصد از تراشه های فلش NAND خود را در Dalian تولید می کند.

داده‌های TrendForce نشان می‌دهد که این شرکت‌ها روی هم نزدیک به 70 درصد از بازار جهانی DRAM و 50 درصد از بازار فلش NAND را تا پایان ژوئن در اختیار داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح