کد خبر : 208860
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2023 - 17:09

نظرسنجی هفتگی: چقدر رم کافی است؟

نظرسنجی هفتگی: چقدر رم کافی است؟

به گزارش مفهوم نیوز و به نقل از گسمارنا شاید بیل گیتس واقعاً نگفته باشد که “640 هزار باید برای هر کسی کافی باشد”، اما چقدر کافی است؟ گوشی‌های نسخه اندروید Go با یک یا دو گیگ عرضه می‌شوند، گوشی‌های میان رده اغلب 4 تا 6 گیگابایت دارند، سپس پرچمداران از 8 گیگابایت شروع می‌شوند و

Weekly poll: how much RAM is enough?

به گزارش مفهوم نیوز و به نقل از گسمارنا شاید بیل گیتس واقعاً نگفته باشد که “640 هزار باید برای هر کسی کافی باشد”، اما چقدر کافی است؟ گوشی‌های نسخه اندروید Go با یک یا دو گیگ عرضه می‌شوند، گوشی‌های میان رده اغلب 4 تا 6 گیگابایت دارند، سپس پرچمداران از 8 گیگابایت شروع می‌شوند و تا 24 گیگابایت می‌رسند.

البته این اعداد بر اساس برند متفاوت است. شما بیش از 12 گیگابایت از سامسونگ یا گوگل دریافت نخواهید کرد، اپل حتی تا این حد پیش نخواهد رفت و آیفون 15 پرو مکس دارای 8 گیگابایت رم است. سایر برندها با خوشحالی 16 گیگابایت را در یک میان رده قرار خواهند داد.

نظرسنجی هفتگی: چقدر رم کافی است؟
اولین گوشی هوشمند با 24 گیگابایت رم چند ماه پیش وارد بازار شد، آن Red Magic 8S Pro+ بود. البته یک گوشی مخصوص بازی از آن زمان تاکنون 5 مورد دیگر وجود داشته است و اکثر آنها تلفن های بازی نیستند، حداقل به اندازه Red Magic علاقه مند نیستند.

آیا این خیلی زیاد است؟ خب، بازی‌ها ذاتاً دارای حافظه هستند، اما این روزها حتی مرورگرهای وب هنگام بازدید از سایت‌های پیچیده (مخصوصاً با چندین تب باز) از رم زیادی استفاده می‌کنند. و این مشکل آشنا برای اندروید و iOS وجود دارد که سیستم عامل برنامه‌ای را که در پس‌زمینه اجرا می‌شود از بین می‌برد تا RAM را برای برنامه پیش‌زمینه آزاد کند. باز هم، برخی از مارک ها در این مورد بهتر از دیگران هستند.

هنگام خرید یک گوشی جدید، مقدار رم مورد نظر شما چقدر است؟

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، “رم مجازی” اخیراً بسیار محبوب شده است، وعده می دهد که ظرفیت رم را اغلب به اندازه دو برابر کردن آن افزایش می دهد. اما این فقط حافظه مجازی با بازاریابی بهتر است، رم اضافی وجود ندارد – داده ها فقط در فضای ذخیره سازی نوشته می شوند. و با ذخیره سازی فلش مدرن و سریع، این کار بسیار بهتر از هارد دیسک های چرخان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح