کد خبر : 208846
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اکتبر 2023 - 11:46

گوگل آنالیتیکس 4 مدل را حذف می کند و معیارهای سفارشی را اضافه می کند

گوگل آنالیتیکس 4 مدل را حذف می کند و معیارهای سفارشی را اضافه می کند

  به نقل از بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از ژورنال موتور جستجو گوگل به‌زودی به‌روزرسانی‌هایی را برای ویژگی‌های Google Analytics 4 (GA4) اعلام کرده است. از اواسط اکتبر 2023، مدل‌های انتساب خاص از پلتفرم حذف خواهند شد.   در همان زمان، Google در حال معرفی ویژگی جدید “متریک های محاسبه

 

به نقل از بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از ژورنال موتور جستجو گوگل به‌زودی به‌روزرسانی‌هایی را برای ویژگی‌های Google Analytics 4 (GA4) اعلام کرده است.

از اواسط اکتبر 2023، مدل‌های انتساب خاص از پلتفرم حذف خواهند شد.

 

در همان زمان، Google در حال معرفی ویژگی جدید “متریک های محاسبه شده” است که به شما امکان می دهد معیارهای سفارشی متناسب با نیازهای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

طبق بیانیه ای از گوگل، مدل های اول کلیک، خطی، زمان واپاشی و انتساب مبتنی بر موقعیت در ماه آینده برای تمام ویژگی های GA4 حذف خواهند شد.

 

انتساب پیش‌فرض برای هر حسابی که در حال حاضر از آن مدل‌ها استفاده می‌کند، به مدل‌های مبتنی بر داده‌های پولی و ارگانیک تغییر می‌کند. مدل های دیگر مانند آخرین کلیک در دسترس باقی خواهند ماند.

 

حذف مدل‌های اسناد مبتنی بر قانون نشان‌دهنده تغییر به سمت اسناد خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی در Google Analytics است.

 

پیامدهای حذف اسناد مبتنی بر قانون

حذف چهار مدل اسناد می‌تواند بر بازاریابانی که کمپین‌ها و استراتژی‌های مربوط به آن مدل‌ها را بهینه‌سازی کرده‌اند، تأثیر بگذارد.

 

این می تواند کاربران گوگل آنالیتیکس را به سمت مدل های ارجاع مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل سوق دهد. این اتکا به سیستم‌های اختصاصی Google می‌تواند درک نحوه عملکرد انتساب را دشوارتر کند.

 

برای جبران این تغییر، Google Analytics معیارهای محاسبه‌شده را راه‌اندازی می‌کند – راهی برای کاربران برای ترکیب معیارهای استاندارد یا سفارشی با استفاده از فرمول‌های ریاضی.

 

به عنوان مثال، گوگل گفت که معیار محاسبه شده «حاشیه آیتم» می تواند «COGS مورد» را از «قیمت کالا» کم کند.

 

در اعلامیه گوگل توضیح داده شده است: «شما می توانید هر معیاری را متناسب با نیازها یا منطق کسب و کار خود تنظیم کنید. معیارهای محاسبه شده امکان وزن دهی، تنزیل و ترکیب سایر معیارها را فراهم می کند.

 

استفاده از متریک های محاسبه شده

به گفته گوگل، معیارهای محاسبه شده با اجازه دادن به کاربران برای گنجاندن منطق اساسی کسب و کار در معیارها، تصمیم گیری مستقیم را امکان پذیر می کند.

کاربران با دسترسی ادمین می‌توانند تا پنج معیار محاسبه‌شده در هر ویژگی استاندارد یا 50 معیار برای ویژگی Analytics 360 ایجاد کنند.

 

این ویژگی جدید در گزارش‌ها، کاوش‌ها و API آنالیتیکس در دسترس خواهد بود.

 

در حالی که معیارهای محاسبه شده سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهند، نقاط منفی بالقوه ای وجود دارد.

 

اجازه دادن به کاربران برای ایجاد معیارهای پیچیده محاسبه شده می تواند منجر به سردرگمی یا ناسازگاری در تیم ها و گزارش ها شود.

 

حکمرانی مناسب تضمین می کند که معیارهای محاسبه شده به خوبی مستند شده و ساختار منطقی دارند. کاربران احتمالاً به آموزش در مورد چگونگی ساخت معیارهایی که ارزش واقعی را ارائه می دهند به جای فرمول های بیش از حد پیچیده نیاز دارند.

 

آماده شدن برای تغییرات

برای جلوگیری از این تغییرات، Google توصیه می‌کند تنظیمات ارجاع موجود خود را بازرسی کنید. هر گزارش یا استراتژی متکی بر چهار مدل حذف شده باید به روش های اسناد جایگزین منتقل شود.

 

آزمایش مدل‌های اسناد مختلف از قبل توصیه می‌شود. بازاریابان باید برنامه ای برای چگونگی ایجاد، مدیریت و استفاده از معیارهای محاسبه شده در سازمان خود ایجاد کنند.

 

اطلاعیه پیشرفته گوگل از تغییرات به تیم های تحلیلی زمان می دهد تا آماده شوند. با این حال، تطبیق جریان کار و استراتژی‌ها برای همسویی با پلتفرم در حال تکامل Google، یک اقدام متعادل کننده مداوم باقی خواهد ماند.

 

با نگاه به آینده

این تغییرات منعکس کننده تکامل مداوم Google Analytics است که با دنیای پس از کوکی سازگار می شود.

در حالی که اسناد مبتنی بر قانون از بین می‌رود، معیارهای محاسبه‌شده سفارشی انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تطبیق معیارها با موارد استفاده خاص کسب‌وکار فراهم می‌کنند. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح