کد خبر : 209032
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اکتبر 2025 - 20:15

آیا پورشه پانامرا 4S E-Hybrid زیادی بی‌نقصه؟

آیا پورشه پانامرا 4S E-Hybrid زیادی بی‌نقصه؟

تو دنیایی که روز به روز تعداد سدان‌ها کمتر می‌شه، این نسخه از پانامرا نمی‌تونه تأثیر ماندگاری بذاره. نقاط قوت: پیشرانه هیبریدی عالی هندلینگ لذت‌بخش داخل ایزوله نقاط ضعف: از نظر احساسی، بی‌روحه تکنولوژی اعصاب‌خردکن قیمت پایه‌ای که روز به روز داره بالاتر میره اگه از دنبال‌کننده‌های پروپاقرص برنامه معروف ماشین سال ما باشید، ممکene

تو دنیایی که روز به روز تعداد سدان‌ها کمتر می‌شه، این نسخه از پانامرا نمی‌تونه تأثیر ماندگاری بذاره.

نقاط قوت:

  • پیشرانه هیبریدی عالی

  • هندلینگ لذت‌بخش

  • داخل ایزوله

نقاط ضعف:

  • از نظر احساسی، بی‌روحه

  • تکنولوژی اعصاب‌خردکن

  • قیمت پایه‌ای که روز به روز داره بالاتر میره

اگه از دنبال‌کننده‌های پروپاقرص برنامه معروف ماشین سال ما باشید، ممکene یه کم غافلگیر بشید که به این زودی دوباره پورشه پانامرا رو می‌بینید. ما پارسال هم داشتیمش و نتونست به دور نهایی راه پیدا کنه. امسال، این ماشین با یه پیشرانه کاملاً متفاوت و آپگریدهای بزرگ اومده، برای همین داریم یه شانس دیگه برای گرفتن این عنوان بهش میدیم.

تو این مورد، ما داریم نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) رو ارزیابی می‌کنیم، که کاملاً آپدیت شده. موتور ۲.۹ لیتری توربوشارژ V-6 پایه حفظ شده، ولی الان به یه گیربکس هشت سرعته PDK دوکلاچه آپدیت شده با یه موتور برقی یکپارچه وصل می‌شه، برخلاف موتور قبلی که بهش پیچ شده بود. این موتور از یه باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۴۵ درصد بزرگتر (از نظر ظرفیت، نه اندازه فیزیکی) تغذیه می‌کنه و الان تا ۲۵.۹ کیلووات ساعت (۲۱.۸ قابل استفاده) برق نگه می‌داره. با هم، تو این تیپ 4S E-Hybrid، ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۳ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کنن.

این ماشین می‌تونه فقط با برق تا ۸۷ مایل بر ساعت بره، هرچند که برای رسیدن به برد تمام برقی ۲۸ مایلی که EPA رتبه‌بندی کرده، باید به حد مجاز سرعت پایبند باشید. شارژر سطح ۲ داخلی هم به ۱۱.۲ کیلووات ارتقا پیدا کرده و زمان شارژ رو کم می‌کونه.

علاقه‌مندای ما ممکene در مورد مدل‌های پانامرا توربو و توربو S E-Hybrid و موتورهای V-8 غرش‌کننده‌شون سوال کنن. اونا تو این رقابت حضور ندارن، چون قیمت پایه‌شون از سقف قیمتی ما تجاوز می‌کونه.

نمیشه برتری مهندسی زیربنای این ماشین و پیشرانه PHEV آپدیت شده‌اش رو انکار کرد. با وجود وزن خالص اضافی، به همون اندازه عالی هندل می‌شه، به همون اندازه زیبا سواری میده و موقع کروز کردن با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت، حس سنگینی و استحکام داره.

ترکیب قدرت بین موتور بنزینی و موتور برقی، نرم و سریعه و دقیقاً چیزی رو که لازمه، با کمترین تکان محسوس ممکن، ارائه میده. با اینکه ما بدون شک عاشق قدرت مدل‌های توربو هستیم، ولی این موتور شش سیلندر برای همه شرایط به جز موقعیت‌های با بالاترین عملکرد، به اندازه کافی قدرتمنده.

با همه اینا، پانامرا هیچ اثر ماندگاری به جا نمیذاره. هیچکس ازش بیرون نیومد که آب از دهنش راه بیفته و دیوونه‌وار بخواد دوباره رانندگی کنه. از نظر خاص بودن، بدون اینکه به عملکرد فوق‌العاده‌اش تو هر تریمی اشاره کنیم، تایکان ازش سرتره. البته، پانامرا با راحتی سوخت‌گیری، صندلی عقب و فضای بار بزرگتر و کابین نرم‌تر و ایزوله‌تر، کلی منطق پشتشه، ولی کمتر کسی ماشین‌هایی از برندهایی مثل پورشه رو منطقی می‌خره. این باید یه کاریزمای ذاتی داشته باشه، که نداره.

چند تا چیز هم هست که ما اصلاً دوست نداریم. سیستم حفظ لاین هنوزم عملکرد ضعیفی داره، که تو ماشینی با این قیمت غیرقابل قبوله. استایل جدید، داخل و بیرون، خوشگله ولی سکسی نیست. پنل کنترل حساس به لمس یه چیز قاطی پاتیه و دریچه‌های هوای کنترل شونده با صفحه نمایش هم دست و پا گیرن، نه باحال.

در نهایت، ما از پانامرا به طور کلی بدمون نمیاد. ما فقط به جذابیت‌هاش بی‌تفاوتیم، مخصوصاً با توجه به قیمت پایه ۱۲۶,۴۵۰ دلاری برای یه هیبرید و قیمت پایه ۱۳۸,۱۵۰ دلاری برای این 4S E-Hybrid یه پله بالاتر.

این بررسی به عنوان بخشی از تست ماشین سال ۲۰۲۶ ما انجام شد، که تو اون هر ماشینی بر اساس شش تا معیار کلیدی ما ارزیابی می‌شه: کارایی، طراحی، ایمنی، برتری مهندسی، ارزش و عملکرد مورد نظر. ماشین‌های واجد شرایط باید کاملاً جدید یا به طور قابل توجهی بازنگری شده باشن.

مشخصات پورشه پانامرا 4S E-Hybrid مدل ۲۰۲۶

قیمت پایه ۱۳۸,۱۵۰ دلار
قیمت تست شده ۱۵۳,۴۰۰ دلار
چیدمان خودرو هاچ‌بک موتور-جلو، موتور-جلو، چهار چرخ متحرک، ۴ نفره، ۴ در پلاگین هیبرید
پیشرانه ۲.۹ لیتری توئین توربو V-6، ۳۴۸ اسب بخار
موتور مگنت دائمی، ۱۸۷ اسب بخار
قدرت کل ۵۳۶ اسب بخار
گشتاور کل ۵۵۳ پوند-فوت
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک
باتری ۲۱.۸ کیلووات ساعت لیتیوم-یون NCA
وزن خالص ۵,۱۹۹ پوند
فاصله محوری ۱۱۶.۱ اینچ
طول x عرض x ارتفاع ۱۹۹.۰ x ۷۸.۱ x ۵۵.۱-۵۶.۰ اینچ
مصرف سوخت EPA ۵۰/۵۹/۵۴ mpg-e (باتری شارژ شده)
۲۱/۲۴/۲۱ mpg (باتری خالی)
برد EPA، برقی/کل ۲۸/۴۸۰ مایل
زمان فروش الان

نتایج تست موتورترند

۰-۶۰ مایل بر ساعت ۳.۳ ثانیه
یک چهارم مایل ۱۱.۷ ثانیه @ ۱۱۷.۵ مایل بر ساعت
ترمز، ۶۰-۰ مایل بر ساعت ۱۰۴ فوت
شتاب جانبی ۰.۹۵ g
دور Figure-Eight ۲۴.۵ ثانیه @ ۰.۸۲ g (متوسط)
لينک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم